جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نمایشگاه خطاناپذیرسازی انبار

پنجمین همایش و نمایشگاه تخصصی خطاناپذیرسازی عملیات انبار

موسسه ره آوران آفاق صنعت به عنوان مرجع تخصصی برگزار کننده رویدادهای علمی و پژوهشی در حوزه انبار و مراکز ذخیره و توزیع کالا، اقدام به برگزاری پنجمین همایش و نمایشگاه تخصصی خطاناپذیرسازی عملیات انبار در تیر ماه ۹۷ در تهران کرده است. شرکت تدبیر داده آویژه به عنوان یکی از دعوت شدگان به این همایش و نمایشگاه خصوصی و فعال حوضه انبارداری هوشمند مبتنی بر RFID، در این رویداد حضور دارد.

مقدمه معرفی پنجمین همایش و نمایشگاه تخصصی خطاناپذیرسازی عملیات انبار

موسسه ره آوران آفاق صنعت به عنوان مرجع تخصصی برگزار کننده رویدادهای علمی و پژوهشی در حوزه انبار و مراکز ذخیره و توزیع کالا، با استفاده از نتایج پژوهش های انجام شده در چهار دوره پیشین سلسله همایش های تخصصی حوزه انبار، پنجمین همایش ملی در این حوزه با عنوان ” خطا ناپذیرسازی عملیات انبار ” با رویکرد مدیریت ایمن و کیفی در انبار را برگزار می کند. در این همایش شناخت، بررسی و فرآیند های اصلاحی در رابطه با خطاهای عملیات انبار از دو دیدگاه ایمنی و کیفی هدف اصلی قرار داده شده است. بر اساس سیاست دبیرخانه همایش علاوه بر استفاده از نتایج پژوهش های تخصصی و همه جانبه در رابطه با این موضوع، بررسی مطالعات موردی و تجربه شده توسط متولیان این حوزه در دستور کار همایش قرار دارد.

صحبت های رییس شورای سیاست گذاری نمایشگاه

فریبرز قاسمی دبیر اجرایی و رییس شورای سیاستگذاری در مورد این همایش و نمایشگاه علاوه بر ابراز امیدواری می گوید: «امید است همچون دوره های پیشین همایش همکاری و هم افزایی اساتید و پژوهشگران برجسته کشور و همچنین مدیران و کارشناسان حوزه انبار و مراکز ذخیره و توزیع مواد و کالا، رویدادی موثر در جهت افزایش دانش کاربردی این زمینه تخصصی و استراتژیک را در کشور رقم زند.»

محور های پنجمین همایش و نمایشگاه تخصصی خطاناپذیرسازی عملیات انبار

محور های پنجمین همایش و نمایشگاه تخصصی خطاناپذیرسازی عملیات انبار به شرح زیر می باشد:

  • شناسایی و بررسی انواع، منابع و فرآیندهای خطا در عملیات انبار
  • روشهای شناسایی ریسک در طراحی سیستم خطاناپذیر در انبار
  • بازرسی ها و آزمون های کنترلی در برنامه عملیات خطا ناپذیر در انبار
  • طراحی برنامه استقرار و جانمایی مواد و کالا در سیستم خطا ناپذیر
  • طراحـی روشـهای مبتنـی بر POKA YOKE در عملـیات انبـار
  • سیستم مدیریت هوشمند با تاکید بر خطا ناپذیر سازی عملیات انبار
  • طراحی و انتخـاب تجهیزات در خطا ناپذیرسازی عملیات انبار
  • روشهای کنتـرل خطا در برنامه دریافت و ارسال کالا در انبـار
  • بررسی منابع، مراحل، مناطق و عوامل ایجاد خطا در عملیات انبـار
  • روانشناسی خطا و بررسی خطاهای رایج در عملیات انبارداری
  • POKA YOKE & KAIZENدر برنامه خطاناپذیری عملیات انبار
  • مدیریت تغییـر و اصلاح فرآینـد در بـرنامه خطا ناپذیر سـازی
  • شناسایی خطرات ناشی از خطا و خطاهای خطر سـاز در انبـار
  • خطاهای هزینه سـاز در عملیات انبـار داری و هزینه های خطا
  • روشهای اصلاح و حذف خطا و تدوین دستورالعملهای پیشگیرانه
  • حذف خطای چیدمان با قفسه بندی فروشگاهی، خاص و غیرهمسان

 

نمایشگاه تخصصی پنجمین همایش و نمایشگاه تخصصی خطاناپذیرسازی عملیات انبار

یکی از فعالیتهای اصلی رویداد، برپایی نمایشگاه کاملا تخصصی در بخش خدمات، تجهیزات و محصولات مرتبط با انبارها و مراکز ذخیره و توزیع کالا است. با توجه به اینکه در این رویداد منحصر فرد مدیران کارشناسان و پژوهشگران در این حوزه از سازمانها و صنایع سراسر کشور حضور دارند، فرصتی بی نظیر برای ارتباط مقیم شرکتهای ارایه دهنده و منقابان و مصرف کنندگان خدمات تجهیزات و کالاهای مرتبط در محیط و فرآبندی کاملا حرفه ای مهیا شده است. سیاست جدی دبیر خانه رویکرد تخصصی در شناسایی و حضور برترینهای کشور در نمایشگاه مذکور است.

از جمله دعوت شدگان به این نمایشگاه تخصصی، شرکت تدبیر داده آویژه می باشد. تدبیر داده آویژه به جهت فعالیت خود در زمینه کاهش خطا انسانی و غیر انسانی در فرایند انبارداری مبتنی بر RFID در این نمایشگاه حضور دارد.

پنل تخصصی معرفی سامانه جامع انبارهای کشور

با رویکرد پیشگیری از سوء جریان مواد و کالا

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به عنوان یکی از زیر سامانه های مهم در طرح جامع تجارت و عملیاتی شدن آن جهت جلوگیری از سوء جریان مواد و کالا، لازم و ضروری است. سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در راستای مصوبات مجلس شورای اسلامی و با متولی گری وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است.

در این سامانه منظور از انبارها و مراکز نگهداری کالا تمامی مراکز باربری، تخلیه، نگهداری با ذخیره سازی کالا است این مراکز شامل انبارها مراکز پو، سیلوها، سردخانه ها واحدهای تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی هستند. به طور کلی هر جایی که کالا به آن وارد یا از آن خارج و با در آن نگهداری می شود در محدوده این سامانه است. سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا شامل مجموعه روشهایی است که جهت پیشگیری از سوء جریان مواد و کالا ایجاد شده است.

این سامانه مشکل از ۱۰ بخش مجزاست که همگی باید ایجاد و با هم مرتبط شوند که در گام نخست، دو سامانه از این تعداد با عناوین سامانه شناسه کالا و سامانه جامع انبارها، به بهره برداری رسیده است.

مرجع تخصصی رویدادهای حوزه انبار و مراکز ذخیره و توزیع کالا در این پروژه با وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری داشته است.

برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه و همایش می توانید به وبسایت این نمایشگاه مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن