جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اموال گردانی | شیوه‌ها، فرایندها و نرم‌افزارهای آن

با گسترش و توسعه اموال و دارایی های ثابت یک مجموعه، کنترل و نگهداری از این اموال به یک فرایند اساسی و هدفی ضروری تبدیل خواهد شد. اموال گردانی دقیق و سریع ساده‌ترین و در عین حال مطمئن‌ترین راه برای دستیابی به این هدف است.
اگر بحث اموال گردانی و مدیریت منابع و دارایی‌های ثابت از دغدغه‌های شما بوده و به دنبال راهکاری برای مدیریت آن هستید، این مطلب شما را در نهایت با بهترین ابزار و نرم افزار اموال گردانی آشنا می‌کند.

اهمیت فرایند جمعداری اموال سازمان

مدیریت اموال

اموال و دارایی‌ها بخش‌های ضروری در تجارت هستند. اگرچه مفهوم دارایی گسترده است، اما به هر چیز که قابلیت کنترل، ذخیره‌سازی و پتانسیل تولید ارزش بیشتر را داشته باشد، دارایی گویند. دارایی می‌تواند شامل موارد فیزیکی و نامشهودی باشد که شرکت شما در اختیار دارد.
ایده صرف زمان و پول برای حفاظت و مدیریت از دارایی‌هایی که هیچ درآمدی ایجاد نمی‌کنند ممکن است در نظر اول استفاده ناکارآمد از منابع به نظر برسد؛ اما به محض اینکه یک تجارت رشد کرده و وسیع‌تر می‌شود، اهمیت مدیریت دارایی و اموال گردانی به تناسب افزایش می‌یابد و نادیده گرفتن دارایی های شرکت شما می تواند به یک کابوس مالی تبدیل شود.
زمانی که اموال گردانی به درستی انجام گیرد، می‌تواند به رشد، موفقیت مالی و پایداری منابع شرکت کمک کند. با این حال، شیوه‌های مدیریت ضعیف می‌تواند به هدف شما آسیب رسانده و به طور بالقوه مانع فرصت‌های رشد شود.
اموال داری تضمین می‌کند که شرکت شما در مسیر درستی قرار دارد و با استفاده صحیح از دارایی‌ها می‌تواند به رشد و گسترش خود ادامه دهد.

نرم افزار اموال گردانی شرکت ساده

نرم افزار اموال گردانی مناسب می‌تواند تمامی دغدغه‌های شما در زمینه مدیریت، شمارش و حفاظت اموال و دارایی های ثابت سازمان شما را برطرف سازد.
شما می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به اموال و دارایی‌های خود را در داشبورد مدیریتی این سامانه مشاهده کنید.

اموال گردانی مفهومی جدید یا انقلابی نیست؛ اما کاربردهای قدرتمند و مهمی برای مشاغل دارد. هنگامی که مدیریت دارایی به درستی اجرا شود، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های موجود در هر مجموعه‌ای را حل می‌کند و به سازمان اجازه رشد کارامدتری را می‌دهد.
متأسفانه بسیاری از کسب و کارها، با تصوری اشتباه، اموال گردانی را به عنوان یک کار پیش پا افتاده و خسته‌کننده نادیده می‌گیرند؛ درحالی که مدیریت دارایی جزء حیاتی هر کسب و کار سودآور است و برای سازمان و سهامداران آن ارزش ایجاد می کند.
در سراسر دنیا، رسیدگی به موضوع اموال و دارایی‌های فیزیکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان‌های پیشرو است.

ردیابی اموال

اموال گردانی چیست؟

اموال گردانی ، یک فرایند سیستماتیک برای تهیه، نگهداری، ارتقاء و دفع دارایی‌های سازمانی است. در نتیجه، پتانسیل تحویل دارایی (asset delivery) را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
اموال گردانی را می‌توان بخش کلیدی یک استراتژی مدیریت کسب و کار موثر دانست.

ضرورت جمعداری اموال

سازمان‌هایی که در مدیریت دارایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، از مزایای مختلفی بهره‌مند می‌شوند. همه این مزایا به سود مالی مرتبط نیستند. اموال گردانی با کمک یک سیستم مدیریت دارایی مناسب، برنامه‌ریزی و نگهداری تجهیزات را در مسیر درست نگه می دارد.
رهگیری و جمعداری اموال و دارایی‌های ثابت با کمک نرم افزار اموال گردانی، برخی از ایرادات سیستم‌های نظارتی قدیمی مانند داده‌های اشتباه، نداشتن ابزاری برای اطلاع از مکان دارایی‌ها و یا نحوه عملکرد آنها را از بین می‌برد؛ علاوه بر این، مدیریت دارایی یک دید 360 درجه‌ای از کل چرخه عمر دارایی‌ها را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.
نرم‌افزار اموال گردانی نیز به طور خودکار به صرفه‌جویی در زمان و منابع شرکت کمک می کند. علاوه بر این، برنامه‌ریزی پیشرفته و هشدارهای خودکار باعث کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای و صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شود. بنابراین، کل هزینه‌های عملیاتی کاهش می‌یابد در حالی که کارایی برنامه‌ریزی بهبود می‌یابد.
چنین سیستمی اتخاذ یک استراتژی مدیریت ریسک را تسهیل کرده و انطباق با مقررات را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، دقت نرخ استهلاک و ارزش‌گذاری دارایی‌ها نیز بهبود می‌یابد.

امین اموال کیست و چه وظایفی دارد؟

امین اموال شخصی است که گروه خاصی از دارایی‌ها را مدیریت می‌کند. هدف امین اموال صرفه‌جویی در هزینه از طریق اموال‌ گردانی منظم برای کاهش اتلاف در سازمان است. امین اموال مسئول توسعه و اجرای استراتژی‌های مدیریت اموال است و در نهایت اموال‌هایی را که به آنها سپرده شده را مدیریت می‌کند.
امین اموال و مدیران مالی سازمان‌ها، محققان و تحلیل‌گرانی را به کار می‌گیرند که مسئول ردیابی عملکرد اموال شرکت، ارائه توصیه‌های صحیح سرمایه‌گذاری و مراقبت از سایر وظایفی هستند که می‌توانند بر بهبود عملکرد دارایی‌های سازمان تأثیر بگذارند.
مدیران بخش‌های دارایی‌های سازمان، باید بخش‌های مختلف شرکت نظیر بخش‌های اداری، مالی، سرمایه و عملیات را به خوبی بشناسند تا بتوانند برنامه‌ریزی صحیحی در خصوص مدیریت اموال ارائه دهند.

مدیر دارایی

نرم افزار مدیریت اموال چیست؟

نرم‌افزار اموال گردانی یا مدیریت اموال ابزاری است که به سازمان‌ها در جهت استفاده مفیدتر از اموالی که برای عملیات روزانه حیاتی هستند، کمک می‌کند.
نرم‌افزار مدیریت اموال چشم‌انداز جامعی از طول عمر اموال، از زمان خرید و استقرار تا نگهداری و در نهایت دفع آن‌ها را ارائه می‌دهد. در حالی که یک سازمان ممکن است دارایی‌های خود را با یک اکسل اموال ردیابی کند، ولی ابزارهای اموال گردانی به کاربران اجازه می‌دهد داده‌های مربوط به هر دارایی را بدون خطا و به صورت درلحظه ارزیابی کنند؛ همچنین به آنها کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌ای در خصوص مدیریت اموال و دارایی‌های خود اتخاذ کنند.
سیستم‌های مدیریت دارایی این کار را با راهنمایی کاربران در جهت رهگیری اموال، تجزیه و تحلیل هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش طول عمر مفید اموال انجام می‌دهند. سیستم‌های اموال داری پیشرفته با ثبت خودکار تمام جزئیات یک دارایی، برای یک سازمان بسیار سودمندتر و حائز اهمیت هستند چراکه دیگر احتمال بروز خطای انسانی به صفر میل می‌کند.
یک سیستم اموال گردانی حرفه‌ای، اطلاعات را در یک داشبورد متمرکز به کاربران در جهت مدیریت کامل اموال خود، ارائه می‌دهد.

شیوه‌های مدیریت اموال | اموال داری هوشمند

امروزه دیگر در اختیار داشتن یک سیستم اموال گردانی به تنهایی پاسخگوی نیازهای مدیریت اموال سازمان‌ها نیست، چراکه ورود اطلاعات به صورت دستی همراه با بروز خطاهای مختلفی خواهد بود و همچنین سرعت فرایند اموال گردانی را به شدت کاهش می‌دهد؛ به همین خاطر سازمان‌ها از ابزارهای نوین دیگری نظیر RFID استفاده می‌کنند.
به منظور آشنایی با این ابزار و راهکار اموال داری مبتنی بر آن، مطلب تحت عنوان اموال داری هوشمند را بخوانید.
در گذشته اموال داری در سازمان‌ها صرفا با پر کردن فرم های اموال گردانی به صورت دستی صورت می گرفت؛ با گذشت زمان لیبل‌های بارکد جایگزین برچسب‌های معمولی الصاق شده بر روی اموال شدند و کمی فرایند مدیریت اموال را بهبود دادند اما همچنان سرعت این فرایند بسیار کم بود و باعث میشد تا این فرایند به خوبی اجرا نگردد.
پس از گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهایی نظیر RFID جایگزین شیوه‌های سنتی شدند، به صورتی که فرایند زمان‌بر اموال گردانی را به فرایندی سریع و با دقت زیاد تبدیل کرده‌اند.

مشاهده دمو نرم افزار اموال گردانی

برای مشاهده دموی نرم افزار اموال گردانی ساده می‌توانید وارد لینک زیر شده و با ثبت اطلاعات تماس خود، در کوتاه‌ترین زمان به دمو نرم افزار اموال گردانی دسترسی داشته باشید.

مزایای جمعداری اموال

اموال، منابع ارزشمندی هستند که یک شرکت برای اجرای روان فرایندها به آن‌ها نیاز دارد. مدیریت دارایی تضمین می‌کند که افراد مناسب در زمان مناسب همواره به دارایی‌ها دسترسی داشته باشند و آسیبی به اموال شرکت وارد نشود.
با جمعداری اموال به صورت منظم، تصمیم می‌گیرید که مدت طولانی‌تری از اموال خود استفاده کنید. جمعداری اموال مزایای متعددی دارد. مزایایی نظیر:

  • افزایش کارایی کلیه عملیات‌های سازمانی
  • گردآوری تمام اطلاعات در یک دشبورد
  • ایجاد قابلیت اطمینان دارایی بهبود یافته
  • ردیابی بدون خطای اموال
  • شمارش اموال بدون خطا
  • آگاهی از مغایرت‌های اموال 
  • کاهش هزینه‌های تجهیز و نگهداری اموال
مزایای اموال گردانی
لیست اموال در اختیار شما خواهد بود

مدیریت دارایی، از اجزای حیاتی موفقیت یک سازمان است. هر سازمان باید بخش‌های مختلف اموالی را که کسب‌وکارشان را تشکیل می‌دهند، شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند؛ در حالی که مدیران می‌توانند این کار را در یک سطح وسیع و کلی انجام دهند، استفاده از نرم افزارهای تخصصی کارآمدترین راه برای اطمینان از فرایند اموال گردانی به شکل موثر است.
نرم افزار طراحی شده برای مدیریت دارایی می‌تواند بینش ارزشمندی را در مورد دارایی ها با پتانسیل ایجاد بیشترین بازگشت سرمایه در اختیار سازمان قرار دهد. علاوه بر این، سازمان‌ها می‌توانند از نرم‌افزار مدیریت دارایی برای تخصیص در سطح دارایی استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که بالاترین بازده ممکن از هر طبقه دارایی حاصل می‌شود.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه می‌توانید مطالب این وبسایت را دنبال نمایید.

4 دیدگاه دربارهٔ «اموال گردانی | شیوه‌ها، فرایندها و نرم‌افزارهای آن»

    1. سلام و ادب خدمت شما
      ریدر دستی RFID به شما کمک می‌کنه اموال گردانی رو با سرعت و دقت بالا انجام بدین. پیشنهاد می‌کنم مطلب این صفحه رو مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن