جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نرم افزار اموال و دارایی ثابت

نرم افزار اموال و دارایی ثابت | ابزار مدیریت، شمارش و حفاظت اموال

شاید مهم ترین سوال هنگام تصمیم‌گیری برای خرید نرم افزار اموال یا نرم افزار دارایی ثابت این مورد است که آیا نرم افزار اموال باعث بهبود عملکرد سازمان در استفاده از اموال و دارایی ثابت خود می‌شود یا خیر؟!
و یا اینکه آیا استفاده از این نرم افزار در حفاظت از دارایی ثابت سازمان و همچنین شمارش اموال تاثیر گذار هست یا خیر؟!

برای پاسخ به این سوالات لازم است در ابتدا شما را با فلسفه چرایی استفاده از نرم افزار اموال و دارایی ثابت آشنا کنیم و سپس به معرفی ویژگی‌ها و مزایای این نرم افزار بپردازیم.

ضرورت استفاده از نرم افزار اموال

توانایی ردیابی موثر و مدیریت اموال و دارایی ثابت برای هر سازمان، صرف‌نظر از اندازه یا صنعتی که در آن فعالیت می‌کند، ضروری است؛
چراکه هر شرکتی که دارایی ثابتی مانند اموال اداری، ماشین‌آلات و تجهیزات را در اختیار دارد، باید اطمینان حاصل کند که هر یک از این دارایی‌ها به درستی عمل می‌کنند و در زمان صحیح در اختیار فرد صحیح و در محل صحیحی قرار دارند.
اما مدیریت اموال و دارایی ثابت سازمان، بدون در اختیار داشتن یک سیستم قابل‌اعتماد مانند نرم افزار اموال، ناممکن است و این موضوع می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای سازمان درپی داشته باشد.
این موضوع به حدی مهم است که در دنیای امروز، سازمان‌های پیشرو برای مدیریت هرچه بهتر اموال و دارایی ثابت خود، از یک تکنولوژی مانند RFID نیز در کنار نرم افزار اموال بهره می‌برند.

برای آشنایی با نرم افزار اموال مبتنی بر RFID، از شما دعوت می‌کنیم این ویدئو را ملاحظه نمایید.

نرم افزار اموال داری، ابزار حفاظت و شمارش اموال

نرم افزار اموال

نرم افزار اموال داری که از آن با نام‌هایی چون نرم افزار امین اموال و یا نرم افزار جمعداری اموال نیز یاد می‌شود، کاربردهای زیادی دارد؛ اما دو مورد از کاربردهای این نرم افزار بسیار حائز اهمیت است.

  • مدیریت و حفاظت اموال
    نرم افزار اموال با بهره‌مندی از تکنولوژی RFID به ابزاری ساده و نوین برای حفاظت و جلوگیری از مفقودی اموال و دارایی ثابت تبدیل خواهد شد.
    این ابزار دارای دقت استثنایی بوده و میزان مفقودی اموال را به کمتر از 0.1 درصد کاهش می‌دهد.
  • اموال گردانی و شمارش دقیق اموال
    این نرم افزار با بهره‌مندی از تکنولوژی RFID به ابزار اموال گردانی تبدیل خواهد شد که روشی نوین برای جمع آوری اطلاعات و مدیریت اموال و دارایی ثابت سازمان است.
    استفاده از این ابزار باعث کاهش ۹۰درصدی هزینه‌های اموال‌داری می‌گردد.

تا به این لحظه، الزام وجود یک سیستم جهت مدیریت دارایی‌های سازمان را درک  کرده‌ایم؛ این سیستم اغلب در قالب راهکار اموال داری یا سیستم مدیریت اموال یا EAM معرفی می‌شود.

ما برای افزایش آگاهی در خصوص نحوه عملکرد و مشخصات نرم افزار اموال، یک لیست از ویژگی‌های این سیستم تدوین کرده‌ایم که امیدواریم به شما در انتخاب صحیح نرم افزار مدیریت اموال کمک کند.
قبل از ورود به موضوع نرم افزار دارایی های ثابت، لازم است در ابتدا آنچه را که دارایی ثابت محسوب می‌شود بشناسیم.

مدیریت دارایی ثابت
دارایی ثابت
دارایی ثابت چیست ؟

به بیان ساده، دارایی ثابت هر دارایی است که یک سازمان پس از خرید، قصد فروش یا تبدیل آن به ارزش پولی در سال آینده را ندارد.
این دارایی‌ها معمولاً مربوط به زیرساخت‌هایی مانند ساختمان و اموال‌های داخل آن، تجهیزات یا ماشین آلات است، به این معنی که این موارد جزو دارایی‌هایی نیستند که به طور مستقیم به مشتریان فروخته می‌شوند.
به طور معمول این دارایی‌ها، در صورت عملکرد صحیح، آورده‌های بلندمدتی برای سازمان به همراه دارند؛
این در حالی است که دارای عمری محدود بوده و سودمندی آن‌ها به طور معمول در طول سال‌ها به دلیل فرسودگی و استفاده کاهش می‌یابد.

دارایی‌هایی که به درستی مدیریت نمی‌شوند ممکن است بدون آنکه کسی متوجه شود و یا بدون توجه به این موضوع که زمان زیادی از تهیه یا آخرین تعمیر آن‌ها گذشته است، مفقود شده و یا آسیب ببینند.

برای به دست آوردن حداکثر بازده از این دارایی‌ها در طول عمر خود، سازمان‌ها باید بتوانند استهلاک ارزشی را که این دارایی‌ها به ارمغان می‌آورند، دقیقاً ردیابی کرده و برای نگهداری دارایی‌ها به صورت پیشگیرانه برنامه داشته باشند.

نرم افزار اموال ابزاری است با بهره‌مندی از ویژگی‌های خود، امکان مدیریت هرچه بهتر اموال دارایی ثابت سازمان را فراهم می‌کند؛ برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این نرم افزار، شما را با نرم افزار اموال شرکت آویژه آشنا می‌کنیم.

معرفی نرم افزار دارایی ثابت ساده

با توجه به این نکته که رهگیری همزمان دارایی ثابت در ساختمان یک سازمان، در دفاتر جداگانه، با مسئولین مجزا و با شرایط و الزامات نگهداری متفاوت، کاری دشوار و زمان گیر است؛
نرم افزار اموال شرکت آویژه دقیقا رهگیری دارایی ثابت را با تمامی شرایط فوق بر عهده دارد.
این سیستم نرم افزاری که با نام نرم افزار اموال داری هوشمند نیز شناخته می‌شود، به طور معمول مبتنی بر تکنولوژی RFID بوده و از تجهیزات این تکنولوژی نیز بهره‌مند می‌باشد.
این سیستم به سازمان‌ها در ردیابی، مدیریت، شمارش و حفظ اموال و دارایی ثابت کمک می‌نماید.

نرم افزار دارایی ثابت
انواع نرم افزار دارایی های ثابت

نرم افزار اموال شرکت ساده در دو نسخه وب و اندروید توسعه داده شده است و همچنین از تکنولوژی RFID نیز بهره می‌گیرد تا فرایند اموال داری داخل سازمان‌ها  به سهولت صورت پذیرد.

از تجهیزات RFID مورد استفاده در سامانه اموال داری هوشمند ساده می‌توان به تگ و ریدر RFID اشاره کرد.
این دو تجهیز اصلی به کمک سامانه اموال آمده تا کارایی این نرم افزار را چند برابر کند.

تجهیزات مدیریت دارایی ثابت

ویژگی‌ها و مزایای نرم افزار مدیریت اموال

بدون در اختیار داشتن یک روش قابل‌اعتماد برای مدیریت دارایی‌های ثابت، رهگیری الزامات نگهداری و استهلاک اموال، تقریباً غیر ممکن است؛
مفقود شدن دارایی، جا به جایی غیر مجاز، تعمیرات اولیه و تعمیرات برنامه‌ریزی نشده می‌تواند برای سازمان‌ها امری پرهزینه باشد.

نرم افزار اموال در کنار یک تکنولوژی مانند RFID می‌تواند از به بار آمدن هزینه‌های گزافی که به آن‌ها اشاره کردیم در سازمان جلوگیری کند؛
اشاره به این موضوع که چرا تکنولوژی RFID مکمل مناسبی برای نرم افزار اموال است تنها با مقایسه سایر راهکارهای جایگزین ممکن خواهد بود، اما قبل از اشاره به این امر برای درک بهتر این موضوعات، چند آمار در زیر جمع‌آوری شده است:

  • سازمان‌ها می‌توانند بین ۱۲ تا ۱۸ درصد بودجه عملیاتی خود را با استفاده از رویکردی پیشگیرانه در فرایند تعمیر و نگهداری دارایی‌ها، ذخیره کنند.
  • داشتن برنامه‌ای روتین در فرایند تعمیرات و نگهداری به صورت پیش‌گیرانه، به طور متوسط ​​35-45 درصد از خرابی دارایی‌ها را کاهش می‌دهد.
  • زمانی که از نرم افزار مدیریت دارایی استفاده می‌کنید، قابلیت اطمینان تجهیزات می‌تواند از ۳۵ درصد به ۵۰ درصد افزایش یابد.
  • نرم افزار دارایی‌های ثابت می‌تواند باعث افزایش 20 تا 25 بازده عملکرد سازمان شود.
  • هر میزان هزینه برای مدیریت دارایی‌های سازمان، می‌تواند باعث صرفه‌جویی پنج برابری آن میزان هزینه، در مواردی مانند هزینه‌های تعمیر و تعویض گردد.
نرم افزار اموالگردانی

اما مزیت‌های سیستم مدیریت اموال آویژه به این موارد ختم نمی‌شود؛ سه ویژگی منحصربه‌فرد در نرم افزار مدیریت اموال آویژه وجود دارد که این نرم افزار را از دیگر نرم افزارهای موجود در بازار متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها شامل:

اموالگردانی سریع و دقیق

استفاده از نرم افزار اموال آویژه، شمارش دارایی‌های سازمان را 80 درصد تسریع می‌کند؛ به شکلی که شمارش 100 آیتم در 30 ثانیه انجام خواهد گرفت.

کنترل هوشمند جابه‌جایی‌های اموال

با نرم افزار اموال آویژه، جابه‌جایی اموال در تعداد بالا، که حتی نرم افزار بارکد اموال قادر به شمارش و رهگیری آن‌ها نیست، به سادگی و در لحظه امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیریت اموال در لوکیشن

در نرم افزار اموال آویژه، برای تکمیل فرم‌های نرم افزار، دیگر نیاز به مراجعه امین اموال به کامپیوتر نیست و در همان مکان با تجهیزات پرتابل RFID، تغییرات در نرم افزار انجام خواهد گرفت.

اما چرا از تکنولوژی RFID در کنار نرم افزار اموال استفاده می‌کنیم؟

برای پاسخ به این سوال می‌بایست راهکارهای جایگزین دیگر را با این تکنولوژی مقایسه کنیم؛
نرم افزار اموالداری به خودی خود تاثیر زیادی در بهبود فرایند اموال گردانی و محافظت از اموال سازمان ندارد بلکه، از ابزارهای دیگری نیز در کنار این نرم افزار استفاده می‌شود.
کدینگ ساده با استفاده از برچسب اموال ساده و یا بارکد نیز ابزارهایی هستند که برخی از سازمان‌ها برای بهبود فرایند اموال داری خود استفاده می‌کنند؛ اما امروزه سازمان‌های پیشرو این ابزارها را کنار گذاشته و به سراغ RFID آمده اند؛ اما چرا؟

نقل قول

سازمان‌ها با در اختیار داشتن یک سیستم جامع برای مدیریت دارایی‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات می‌توانند بهره‌وری خود را به حداکثر رسانده و از دارایی‌های خود بیشترین بهره را ببرند.

مزایای نرم افزار مدیریت دارایی های ثابت

در این بخش، برخی از مزایای نرم افزار مدیریت اموال یا نرم افزار دارایی های ثابت شرکت آویژه، جمع‌آوری شده است:

افزایش دقت | بهبود کارایی

امکان ذخیره داده و تاریخچه هریک از دارایی‌ها، این امکان را فراهم می‌کند که خطای انسانی به حداقل رسیده و تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای دیتاهای موجود صورت گیرد؛

این اتفاق باعث افزایش دقت و بهبود کارایی در فرایند مدیریت دارایی‌ها و درنتیجه افزایش سود‌آوری سازمان می‌شود؛

عدم توجه به سابقه عملکرد یک دارایی مانند ماشین‌آلات، می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری مانند آسیب به جسم کارگران را متوجه سازمان کند.

بهبود امنیت با نرم افزار مدیریت دارایی

با بهره‌مندی از نرم افزار اموال، امکان رهگیری دارایی‌ها فراهم شده و می‌توان داده‌ها را به صورت دقیق ذخیره و پیگیری نمود؛
این امر باعث کاهش خطای انسانی، جلوگیری از جابه‌جایی‌های غیر مجاز، امکان تعریف سطح دسترسی و در نهایت افزایش امنیت می‌گردد.

بسیاری از سازمان‌ها از طریق سامانه اموال داری به دنبال ایجاد امنیت هستند.

کاهش هزینه‌ها و امکان محاسبه ROI

بکارگیری سیستم مدیریت اموال این امکان را فراهم می‌کند تا عملکرد دارایی های سازمان را در بالاترین سطح ممکن حفظ کنیم؛
این موضوع باعث می‌شود از خرابی ناگهانی هر یک از دارایی‌ها جلوگیری شود، خرید‌های مازاد و غیرضروری کاهش یابد،استهلاک محاسبه و طول عمر دارایی‌ها معین شود و درنتیجه هزینه ها کاهش یابد.

در استفاده از نرم افزار مدیریت دارایی ثابت، امکان محاسبه ROI وجود خواهد داشت.

ویژگی های نرم افزار مدیریت اموال و دارایی ثابت

نرم افزار مدیریت دارایی ثابت قابلیت‌های مختلف و متنوعی را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند؛ در اینجا برخی از ویژگی‌های اصلی سیستم مدیریت دارایی را فراهم آورده‌ایم که سرمایه‌گذاری بر روی این نرم‌افزار را به یک سرمایه‌گذاری معقول تبدیل می‌کند.

مدیریت چرخه عمر دارایی

رهگیری دارایی‌ها یکی از امکانات سیستم مدیریت دارایی است؛ رهگیری سابقه هریک از دارایی‌های موجود در سازمان می‌تواند منجر به مدیریت چرخه عمر دارایی‌ها شود.
از جمله ابزارهای رایج برای رهگیری دارایی‌های موجود در سازمان به صورت در لحظه، می‌توان به تکنولوژی RFID اشاره نمود؛

  • مدیریت اطلاعات تامین‌کننده
  • حسابداری دارایی
  • مواد اولیه معین
  • مدیریت عملکرد دارایی و تاریخچه آن
  • تاریخچه معاملات دارایی
  • نظارت بر چرخه عمر و تاریخچه تعمیرات
  • تاریخچه قرارداد
  • نظارت بر دارایی
  • دسته‌بندی دارایی
  • تخصیص دارایی
  • رزرو دارایی
  • به‌هنگام‌سازی وضعیت دارایی
نرم افزار جمعداری
مدیریت موجودی اموال

با بهره‌مندی از ابزارهایی مانند RFID و بارکد در سیستم مدیریت دارایی و یا نرم افزار اموال، می‌توان به موجودی در لحظه هر یک از دارایی‌ها دسترسی داشت.

نرم افزار اموال تحت وب
  • معیارهای سطح موجودی ذخیره
  • سفارش دهنده مجدد خودکار
  • نقل و انتقال موجودی
  • تعویض موجودی
  • کنترل درلحظه و سریال سازی
  • مدیریت موجودی چند مکان مختلف
  • حسابداری دارایی
  • رهگیری دارایی
نگهداری پیشگیرانه و پیش‌بینی کننده

استفاده از شیوه نگهداری پیش‌گیرانه در نرم افزار اموال باعث افزایش اطمینان از درستی عملکرد هر یک از دارایی‌ها می‌شود؛
همچنین با بهره‌مندی از این روش می‌توان فرایندهای نگهداری را تبدیل به فرایندهایی روتین کرده و آن‌ها را به خوبی مانیتور کرد.
این روش هزینه‌های مربوط به فرایند حفظ و نگهداری دارایی‌ها را به حداقل رسانده و ارزش هر دارایی را به حداکثر می‌رساند.
استفاده از شیوه نگهداری پیش‌گیرانه باعث افزایش اطمینان از درستی عملکرد هر یک از دارایی‌ها می‌شود؛
همچنین با بهره‌مندی از این روش می‌توان فرایندهای نگهداری را تبدیل به فرایندهایی روتین کرده و آن‌ها را به خوبی مانیتور کرد.
این روش هزینه‌های مربوط به فرایند حفظ و نگهداری دارایی‌ها را به حداقل رسانده و ارزش هر دارایی را به حداکثر می‌رساند.
این به این معنی است که تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌ها اهمیت پیشی گرفتن از هر گونه مشکل بالقوه را درک می‌کنند، زیرا می‌تواند به کاهش هزینه‌های مربوط به حفظ و نگهداری و به حداکثر رساندن ارزش هر دارایی کمک کند.

  • مدیریت انطباق مقررات
  • امکان ایجاد الگو
  • مدیریت خطاها
  • امکان ثبت گارانتی گارانتی
  • تعمیر و نگهداری روتین
  • استانداردهای تعمیر و نگهداری
  • تعمیر و نگهداری پیشگیرانه
  • مدیریت اجزا
  • موجودی ترکیبی
  • لجستیک معکوس

کلام آخر در خصوص نرم افزار اموال داری

با اشاره به آن‌چه در بالاتر گفته شد، نرم افزار مدیریت اموال که در قالب یک سیستم اموال داری، به سازمان‌ها ارائه می‌شود، نه تنها فوائد بسیاری را برای سازمان به ارمغان می‌آورد؛ بلکه، برای هر سازمان به عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود.
با بهره‌مندی از نرم‌افزار مدیریت دارایی ثابت، می‌توان بر تمامی دارایی‌های سازمان اشراف داشت و با دسترسی به گزارشات صورت وضعیت اموال، وضعیت استهلاک دارایی‌های ثابت و مغایرت‌های اموال، به خوبی همه چیز را مدیریت کرد.
متناسب با نیاز‌های سازمان خود، نرم‌افزار مدیریت دارایی را سفارش دهید و یا اگر سوالی در خصوص این نرم‌افزار اموال شرکت آویژه دارید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

32 دیدگاه دربارهٔ «نرم افزار اموال و دارایی ثابت | ابزار مدیریت، شمارش و حفاظت اموال»

    1. جناب زندی
      سلام و ادب
      وقتتون بخیر باشه
      برای آگاهی از قیمت‌های نرم‌افزار، لطفا با ما تماس بگیرین؛ همکاران ما در بخش فروش، شما رو راهنمایی خواهند کرد.
      با احترام

    1. سلام و احترام خدمت شما
      بله، نرم افزار اموال و سیستم مبتنی بر RFID آن، این قابلیت رو ایجاد میکنه تا اموال داری دارایی های IT نیز امکان پذیر باشه.
      تگ‌های مختص این دارایی‌ها وجود دارند.
      برای آگاهی از جزئیات با همکاران بنده در بخش فروش در ارتباط باشین؛ شما رو راهنمایی خواهند کرد.

    1. آقای نیما
      سلام و ادب
      وقت شما بخیر
      خیر، سامانه اموال داری هوشمند مبتنی بر RFID شرکت آویژه، از دو بخش نرم افزار اموال و سخت افزارهای RFID تشکیل شده؛ پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این سامانه با کارشناسان ما در بخش فروش در ارتباط باشید.
      شما رو راهنمایی خواهند کرد.

  1. سلام
    ما اکثر اموال داخل سازمانمون که میخوایم اموال گردانی براشون اتفاق بیفته، بخشیشون از فلز تشکیل شده، مساله‌ای پیش نمیاد؟

    1. سلام و ادب خدمت شما
      داخل سامانه اموال داری هوشمند مبتنی بر RFID، این موضوع پیش‌بینی شده و تگ‌های مخصوص دارایی‌های فلزی شما موجود هستند که البته محل الصاق اونها بسیار مهمه؛ برای همین می‌تونید با خیال راحت از این سامانه و نرم افزار اموال اون استفاده کنید.
      به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در بخش فروش در ارتباط باشید.

    1. سلام و احترام
      وقت شما بخیر
      بله، دقیقا همینطور هست؛ هوشمندانه، سریع‌تر و با دقت بیشتری نسبت به روش دستی و بارکد عمل می‌کنه.
      امکان دمو این نرم افزار برای شما وجود خواهد داشت؛ با کارشناسان ما در بخش فروش در ارتباط باشید.

    1. جناب زارعی عزیز
      سلام و ادب خدمت شما
      برای داشتن دسترسی به دموی نرم افزار اموال، با شماره‌های موجود در وبسایت آویژه تماس حاصل فرمایید، تا همکاران بنده در بخش فروش این دسترسی رو برای شما ایجاد کنند.
      در صورت وجود هرگونه سوالی، ما در خدمت شما هستیم.
      با احترام

    1. سلام خدمت شما
      وقت بخیر
      ما در خدمت شما هستیم؛ امیدواریم این سامانه پاسخگوی نیازهای شما در بحث مدیریت دارایی‌های ثابت سازمانی باشه
      با احترام

    1. سلام و ادب خدمت شما
      وقت بخیر
      بله، این امکان وجود دارد و فقط کافی هست با همکاران ما در بخش فروش در تماس باشید.

    1. سلام و ادب خدمت شما
      وقت بخیر
      دموی این نرم افزار آماده نمایش هست؛ برای کار با این سیستم کافی هست با شماره تماس ما، تماس بگیرید.
      همکاران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

  2. سلام
    امکانش هست قیمت حدود تگ‌های RFID مخصوص اموال که در نرم افزار اموال شما مورد استفادده قرار میگیره رو اعلام بفرمایید؟

    1. سلام و ادب خدمت شما؛ وقت بخیر
      بله، لطف بفرمایید با شماره داخل اطلاعات تماس‌بامای وبسایت تماس بگیرید؛ همکاران ما پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص نرم افزار اموال خواهند بود.

    1. سلام و عرض ادب
      سیستم اموال داری آویژه قابلیت دزدگیر ندارد؛ ولی با این نرم افزار، با اطلاع دقیق از وضعیت اموال و مغایرت گیری سریع، ابزاری برای تصمیم گیری خواهید داشت.
      برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های داخل سایت تماس بگیرید.

  3. قیمت تگ های RFID رو میفرمایید؟
    آیا امکان اتصال این تگ ها به تجهیزات داخلی سرور وجود دارد؟

    1. سلام و عرض ادب
      بله تنوع تگ های RFID این امکان را می‌دهد که به تجهیزات خیلی کوچک مثل تجهیزات داخل سرور یا کامپیوتر هم متصل شوند
      برای اطلاع از قیمت با شماره های پشتیبانی داخل سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن