جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
میان افزار rfid

میان افزار و کاربردهای آن

میان افزار

میان افزار یک لایه نرم‌افزاری است که برای اتصال اجزای دیگر ایجاد شده‌است.
به طور مثال؛ ارتباط بین سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، نرم‌افزارهای سازمانی، پایگاه‌داده و …
میان افزار به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار توانایی برقراری ارتباط و مدیریت داده‌ها را در کل سیستم فراهم می‌سازد.
میان افزار RFID فراتر از اتصال دستگاه‌ها رفته و به کاربران امکان جمع‌آوری، دستکاری و انتشار داده‌ها را می‌دهد.

کاربردهای رایج میان‌افزار RFID

مدیریت دستگاه‌ها

میان افزار قادر به کنترل شبکه و تنظیمات قرائتگرهای RFID و دیگر دستگاه‌های مشابه است؛ همچنین میان‌افزارها یک راه ساده برای به روزرسانی هر تغییری که نیاز است ایجاد شود، فراهم می‌کنند؛ حتی اگر انواع مختلف و نشان‌های تجاری گوناگون سخت‌افزارهای RFID در شبکه وجود داشته باشد.
به طور مثال میان افزار می‌تواند شامل یک ویژگی مانند توانایی نظارت بر سطح عملکرد قرائتگرها باشد، که به کاربران اجازه می‌دهد تا مشکلات بالقوه را پیش‌بینی کنند؛ همچنین تضمین می‌کند که همه قرائتگرها در حال اجرا با حداکثر عملکرد خود هستند.

میان افزار RFID

جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات

میان افزار به عنوان یک پل عمل کرده و سیستم‌های مختلف را بهم متصل می‌کند؛ انتقال کارآمد داده‌ها به پایگاه داده نیز از طریق میان‌افزارها امکان‌پذیر می‌باشد.
هنگامی که تگ‌های RFID توسط یک سیستم RFID قرائت می‌شوند، داده‌های جمع‌آوری شده می‌توانند به طور مستقیم به میان افزار ارسال شوند تا پردازش گردند و سپس به جایی که باید انتقال یابند؛ این اطلاعات می‌تواند به سیستم مدیریت انبار، پایگاه داده و یا هرجای دیگر انتقال یابد.

ساختارمند کردن اطلاعاتمیان‌افزارها، امکان درک تمامی اطلاعاتی که از هر دستگاه (مانند قرائتگر‌های RFID، اسکنرهای بارکد و غیره) جمع‌آوری میشود را برای کاربران فراهم کرده و ساختار مکانی و زمان قرارگیری اطلاعات را نیز مشخص می‌کنند.
استاندارد EPCglobal® یک مشخصات نرم افزاری را به منظور ساده‌سازی و کمک به کاربران ایجاد کرده است تا اطلاعات با ساختاری دقیق‌تر و مفیدتر در میان‌افزار منتشر گردند.


این ویژگی‌ها که «Application Level Events» یا «ALE» نامیده می‌شوند؛ برای کمک به میان‌افزار و مرتب‌سازی بر اساس داده های خام طراحی شده است تا کاربران را با اطلاعات مربوط بر اساس رویدادهایی که رخ می دهند، فراهم کند.
این رویدادها توسط کاربران به عنوان مواردی که برای کسب‌وکار مهم هستند از پیش تعیین‌شده هستند.
به عنوان مثال؛ یک شرکت حمل و نقل می‌خواهد از زمان دقیق رسیدن پالت‌ها آگاه شود؛ اولین بار که یک پالت برچسب گذاری شده در درگاه ورودی انبار قرائت می‌شود، یک رویداد شناخته شده و داده‌های مرتبط با آن به یک برنامه فرستاده می‌شوند.

میان افزار

برچسب‌های RFID روی پالت به احتمال زیاد صدها تا هزاران بار پس از آن خوانده می‌شود که میتوان آن‌ها را با استفاده از میان‌افزار طبقه‌بندی نمود.
ویژگی ALE این امکان را در اختیار کاربران قرارا می‌دهد که اطلاعات ورودی از کجا قرائت شوند، چگونه داده‌ها فیلتر شوند و چگونه نتایج طبقه‌بندی گردند.
سپس کاربران می‌توانند برنامه‌ها را به رویدادهای ساختارمند تقسیم کنند تا برنامه‌ها بتوانند هر زمان که رویدادی رخ می دهد، گزارشات یا پیام‌ها را دریافت کنند؛ برنامه‌ها می‌توانند به هر تعداد رویداد و هر نوع رویداد بدون تأثیر بر یکدیگر متصل شوند.

فیلتر کردن اطلاعات

میان‌افزار RFID می‌تواند برای فیلتر کردن اطلاعات حاصل از برچسب‌های RFID مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان مثال موارد تکراری را حذف کند.
در برخی از برنامه‌ها، موارد برچسب‌گذاری شده RFID، با توجه به نحوه قرارگیری تجهیزات RFID بارها و بارها توسط یک قرائت‌گر RFID قرائت می‌شوند.
میان‌افزار RFID می‌تواند با فیلتر کردن اطلاعات یکسان هنگام قرائت در داخل و خارج از محدوده مورد قرائت، به دسترسی به اطلاعات مهم برای استفاده کاربران کمک نماید.
پالایش داده‌های مازاد می‌تواند برای کاربران بسیار مفید باشد، زیرا مقادیر انبوهی از داده‌های برچسب می‌توانند شبکه‌ها را کم کنند و پایگاه‌های اطلاعاتی را به سرعت پر کنند.

مجموعه شناسایی برچسب‌ها

در سیستمی که صدها تا هزارها برچسب RFID وجود دارد، میان افزار RFID می‌تواند شماره‌های شناسایی برچسب را پی‌گیری و تخصیص دهد.
در شرایطی که یک شرکت صدها برچسب RFID را برای اعمال به پالت‌ها یا کارتن های مختلفی از اقلام مختلف مورد استفاده قرار می دهد، میان افزار می‌تواند مواردی مانند نوع آیتم، تاریخ و… را متناسب با شماره شناسه‌ها پیگیری نماید.
سپس میان‌افزار می‌تواند اطلاعات را به شناسه آن تخصیص دهد و همچنین تعیین کند که اطلاعات ثبت شده‌اند یا خیر.

سایر

کاربردهای بالقوه‌ برای میان‌افزارها تقریباً نامحدود است؛ یکپارچگی فرمت اطلاعات نیز از این کاربردهااست.
سازمان‌هایی که سیستم های RFID را پیاده سازی می کنند، نامزدی مناسب برای میان افزارهای RFID هستند زیرا می‌توانند از آن برای ادغام سایر برنامه‌ها، انتقال اطلاعات به پایگاه‌های داده و حذف فرایندهای دستی استفاده کنند.

RFIDConnect

RFID Connect یک میان افزار است که توسط شرکت تدبیر داده آویژه طراحی و پیاده سازی شده است تا ارتباطی مابین سخت افزارهای RFID استفاده شده در راهکارهای ردیابی مبتنی بر تکنولوژی RFID و نرم افزارهای سازمانی سازمان‌های مختلف است برقرار کند.

منبع: AtlasRFID

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن