جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چرخه کم کار RFID

چرخه کار کم (Low Duty Cycle) در RFID چیست ؟

[padding right=”10%” left=”10%”]

چرخه کار کم (Low Duty Cycle) اصطلاحی مربوط به ریدر های RFID (قرائتگر RFID) می باشد. این پارامتر میزان زمانی که ریدر RFID اجازه انتقال امواج دارد را بیان می کند.

 

چرخه کار (Duty Cycle)

چرخه کار (Duty Cycle) به زبان ساده بیانگر نسبت زمان انتشار امواج توسط ریدر RFID به زمانی که ریدر خاموش است می باشد. چرخه کار کم (Low Duty Cycle) به حالتی گفته می شود که ریدر به گونه ای تنظیم می شود که به جای روشن بودن و انتشار مداوم٬ برای بازه های کوتاه اقدام به انتشار امواج کند. معمولا یک چرخه کار کامل برای یک فرآیند مخابره در ریدر های RFID تقریبا یک ثانیه زمان خواهد برد.

چرخه کار کم (Low Duty Cycle)

با توصیف بالا٬ یک چرخه کار کم (Low Duty Cycle) می تواند شامل ۲۰۰ میلی ثانیه روشن بودن و ۸۰۰ میلی ثانیه خاموش ریدر شود. از آنجایی که اکثر ریدر ها توانایی خواندن صد ها تگ RFID در ثانیه را دارند٬ در عمل ممکن است کاربر تغییری در این عملکرد ریدر های خود احساس نکند. اما این روش می تواند مزایای دیگری برای ما داشته باشد.

مزایای چرخه کار کم (Low Duty Cycle)

اصلی ترین مزایای استفاده از چرخه کار کم (Low Duty Cycle) به صورت زیر است:

۱. مصرف برق پایین تر

یک ریدر RFID به طور تقریبی به ۱۲ وات برق مستقیم (DC) برای انتشار امواج نیاز دارد. از این رو تامین کننده برق مستقیم باید بتواند به نیاز ریدر را در طول فعالیت آن پاسخ دهد تا ریدر بتواند به درستی کار کند. این نیاز به برق مستقیم تا زمانی که توسط آداپتوری متصل به برق متناوب تامین شود٬ نیازی به استفاده از چرخه کار کم (Low Duty Cycle) احساس نمی شود. اما در شرایطی که منبع تغذیه باتری باشد٬ چرخه کار کم (Low Duty Cycle) این امکان را به ما می دهد که باتری طول عمر بیشتری نسبت به حالت قرائت دائمی داشته باشد.

۲. تولید گرما کمتر

قدرت اضافی تجهیزات الکترونیکی به صورت گرما از بین می رود. این موضوع زمانی که از ۱۲ وات نیرو برای تولید یک وات امواج رادیویی استفاده شود٬ بیشتر نمود پیدا می کند. در این شرایط٬ آن ۱۰ ۱۱ وات باقی مانده به گرما تبدیل شده و از بین می رود. این گرمای تولید شده باعث افزایش دمای ریدر می شود. در همچین شرایطی استفاده از چرخه کار کم (Low Duty Cycle) می تواند با کاهش زمان کارکرد ریدر RFID موجب تولید گرمای کمتر در طول زمان می شود.

۳. کاهش تلاقی ریدر ها

زمانی که چند ریدر RFID بخواهند در یک زمان یکسان و مکان مشترک تعدادی تگ RFID مشخص را با هم بخوانند٬ پدیده ای به نام تلاقی ریدر ها ممکن است پیش بیاید. در نتیجه ریدر ها کارایی مورد نظر را از خود نشان نخواهند داد. در این شرایط با استفاده از روش چرخه کار کم (Low Duty Cycle)٬ ریدر ها برای زمان های کمتری اقدام به فعالیت می کنند. در نتیجه احتمال ایجاد اختلال میان ریدر ها پایین می آید.

نتیجه گیری

در عین حالی که روش چرخه کار کم (Low Duty Cycle) مزایای زیادی دارد٬ اما نمی توان استفاده از این روش در همه شرایط را توصیه کرد. اینجاست که اهمیت مرحله طراحی در راهکار های مبتنی بر RFID مشخص می شود. طی کردن مرحله طراحی و انجام آزمایشات لازم در هر پروژه٬ ما را با شرایط پروژه آشنا تر می کند و این امر موفقیت پروژه مبتنی بر RFID را تضمین می کند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد RFID و راهکار های آن می توانید با ما تماس بگیرید !

هم چنین برای آشنایی بیشتر با مراحل مختلف یک پروژه مبتنی بر RFID می توانید ویدیو مربوط به آن را تماشا کنید !!!

[/padding]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن