جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به دلیل تعمیرات خطوط تلفن، از تاریخ 26 لغایت 28 فروردین تمامی خطوط تلفن شرکت قطع می‌باشد؛ به منظور ارتباط با کارشناس‌های شرکت از طریق پیام‌رسان‌های تلگرام و واتس‌آپ، پاسخگوی شما خواهیم بود.

راهکار RFID برای جلوگیری از عملیات های تروریستی

راهکار RFID برای جلوگیری از عملیات های تروریستی در فرودگاه ها

شرکت Gate Gourmet یکی از پیشگامان بین المللی ارائه خدمات پذیرایی در خطوط هوایی، در شعبه کشور پرو خود اقدام به استفاده از یک سیستم هیبریدی مبتنی بر UHF RFID و NFC کرده است. این سیستم اقدام به کنترل و مدیریت چاقو های مورد استفاده در مراحل مختلف طبخ غذا های فرودگاهی می کند. وظیفه اصلی این تکنولوژی که به جهت جلوگیری از علیمات های تروریستی در فرودگاه ها و پرواز ها راه اندازی شده است، حاصل کردن اطمینان از خارج نشدن هیچ یک از چاقو های بخش آشپزخانه و به دست افراد غیر مجاز نیفتادن آن است.

شعبه کشور پرو گیت گورمت (Gate Gourmet) این پروژه را در فرودگاه بین المللی خورخه چاوز لیما، پایتخت پرو، پیاده سازی کرده است. این پروژه شامل چاقو های تگ دار، هفت قفسه مجهز شده به RFID که محل قرارگیری چاقو ها می باشد، سیستمی جهت شناسایی افراد، نرم افزار واسط بخش های مختلف و یک سیستم ضبط ویدئو می شود. این پروژه به جهت رفع مشکل و نگرانی این شرکت بابت چگونگی مدیریت و ایمن سازی استفاده از چاقو ها به عنوان سلاحی سرد در مکانی که هر چیزی می تواند یک تهدید باشد، راه اندازی شده است. این نگرانی به جهت قرارگیری بخش آشپزخانه در داخل فرودگاه ایجاد شده بود.
در این سیستم، دو بخش از آشپزخانه اجازه استفاده از چاقو ها را دارا می باشند: بخش غذا های سرد و بخش آماده سازی مواد اولیه. هر سرآشپز نیز اجازه استفاده از یک چاقو به خصوص را دارد.

قبل از راه اندازی این راهکار، به گفته مدیر علوم کامپیوتر شرکت، گیت گورمت هیچ کنترلی بر روی این که چه کسی و برای چه زمانی از چاقو ها استفاده می کند، نداشت. از این رو امکان سو استفاده از ابزار های آشپزخانه وجود داشت. این در حالیست که در این سیستم، با ترکیب دو تکنولوژِی UHF و NFC و استفاده از دوربین های امنیتی مداربسته، امکان سو استفاده به حداقل رسیده است.

هر کابینت دارای ریدر های برد بلند UHF RFID و آنتن برای خواندن تگ چاقو ها می باشد. هم چنین یک ریدر مایفر وظیفه شناسایی و خواندن کارت شناسایی افراد را دارد. تگ چاقو نیز در داخل دسته چاقو ها و نزدیک به لبه چاقو جای داده شده اند تا علاوه بر محافظت در مقابل آب و شست و شو، ارگونومی دسته چاقو نیز تغییری نداشته باشد.

هر یک از کارکنان بخش آشپزخانه یک کارت NFC مخصوص به خود دارد تا در صورت داشتن اجازه، بتواند به قفسه های هوشمند دسترسی پیدا کند. هروقت که یک کارمند بخواهد چاقویی را از قفسه بردارد، باید با استفاده از کارت خود، هویتش را به قفسه ثابت کند. برای این کار، باید کارت خود را بر روی قفسه قرار دهد تا ریدر، کد منحصر بفرد کارت را بخواند و دسترسی فرد را با سیستم چک کند. اگر فرد مجاز به استفاده از چاقو باشد، قفل در قفسه باز شده و فرد می توند چاقو خود را بردارد.

هر فرد در هر مرحله تنها مجاز به برداشتن یک چاقو می باشد. با خروج چاقو از قفسه، آنتن UHF دیگر قادر به خواندن تگ منحصربفرد چاقو نیست و این امر در نرم افزار با دستور خروج چاقو ثبت می شود. این عملیات با نام فردی که چاقو را برداشته است نیز مرتبط می شود. اگر فردی اقدام به برداشتن بیش از یک چاقو بکند، زنگ هشدار را به صدا در می آورد. هم چنین در هر نوبت از زمان باز شدن درب قفسه تا قفل شدن مجدد آن، تمامی مراحل با استفاده از دوربین های مدار بسته فیلم برداری می شود. تمامی این مراحل در زمان برگرداندن چاقو نیز تکرار می شود.

علاوه بر هشدار هایی که نرم افزار در زمان های غیر عادی برای مدیریت ارسال می کند، این سیستم اقدام به تولید یک سابقه تاریخی از هر چاقو و مدت زمانی که مورد استفاده قرار گرفتده است می کند. این اطلاعات علاوه بر ایمنی، در مدیریت اموال نیز به شرکت کمک شایانی می کنند.

شعبه پرو گیت گورمت اولین شرکتی است که از این تکنولوژی استفاده کرده است. پس از نتایج موفقی که از اجرا این طرح در پرو بدست آمده است، در حال حاضر کمپانی های دیگری از جمله شعب آرژانتین و کلمبیا گیت گورمت نیز به دنبال راه اندازی این راهکار در آشپز خانه های خود هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن