جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
rfid برای افزایش بهره وریrfid برای افزایش بهره وری

پنچ کمپانی که از تکنولوژی RFID برای افزایش بهره وری استفاده می کنند

همه دوست دارند که کسب و کار شان به صورت هموار جلو رود.  فارغ از نوع فعالیت تجاری شما٬ راهکار های استراتژیک مبتنی بر RFID و فناوری RFID می توانند علاوه بر افزایش بهره وری٬ هزینه های شما را نیز کاهش دهند.

به دنبال افزایش دقت در انبار و انبار گردانی خود هستید؟ هیچ مشکلی نیست.

می خواهید دارایی های تولیدی خود را به صورت دقیقه ای کنترل کنید؟ کاملا قابل انجام است.

نمونه های زیر را مشاهده کنید و ببینید چطوری RFID می تواند کسب و کار شما را متحول کند.

۱ ) فناوری RFID تجربه مسافران در فرودگاه هیترو لندن (Heathrow Airport) را بالا می برد

هزاران دلیل می تواند یک مسافرت را خراب کند. اما مشکلات جابجایی بار ها نباید یکی از آن ها باشد. با استفاده از فناوری RFID در فرودگاه هیترو٬ چرخ های حمل بار همیشه در موقع نیاز٬ در اختیار مسافران قرار دارد.

در این راهکار٬ تمامی چرخ دستی ها با استفاده از تگ های RFID تجهیز شده اند. هم چنین ریدر های RFID نیز به صورت استراتژیک در قسمت های مختلف سالن فرودگاه قرار گرفته اند. این سیستم زمانی که تعداد چرخ های دستی در قسمتی از فرودگاه کاهش پیدا کند٬ کارکنان را با خبر می کند. علاوه بر این٬ ریدرها جابجایی چرخ ها را در طول زمان مورد بررسی قرار می دهند. با این کار٬ کارکنان از الگو حرکت چرخ ها در فرودگاه در شبانه روز مطلع می شوند.

در نتیجه٬ مسافران می توانند همیشه به راحتی بارهای خود را به هر جایی از فرودگاه که می خواهند٬ ببرند.

۲ ) چگونه شرکت ولوو (Volvo) دقت در تولید را با فناوری RFID فزایش می دهد

هر خودرو از صد ها قطعه مختلف تشکیل شده است و دانستن محل قرارگیری هر یک از این قطعات در طول خط تولید برای تولیدکننده امری ضروری است. اینجاست که تکنولوژی ار اف ای دی وارد بازی می شود.

در کارخانه تولید ولوو٬ پلتفرم RFID وظیفه افزایش دید در مکانی دشوار برای خواندن را بر عهده دارد. این کار به صورت زیر انجام می پذیرد:

تگ های مخصوص خودرو٬ به شاسی هر خودرو الصاق شده است. این تگ ها توسط ریدرهای RFID ثابت که طول خط تولید قرار دارند٬ خوانده می شوند. داده های جمع آوری شده از زمان و مکان هر شاسی٬ به شرکت کمک می کند که فرآیند ها را بهینه سازی کنند. هم چنین می توانند از این که هر ماشین در زمان درست در مکان درست قرار دارد٬ اطمینان حاصل کنند.

۳ ) کاهش خطا ها و فشار کاری در مرکز پزشکی میسیسیپی شمالی (North Mississippi Medical Center)

دقت و سرعت مهمترین المان های هر مطب پزشکی می باشد. چه کادر درمانی و چه بیماران از وجود اطلاعات به روز از دارو ها و تجهیزات پزشکی سود می برند. به همین دلیل مرکز پزشکی میسیسیپی شمالی از راهکار مدیریت دارایی مبتنی بر RFID استفاده می کند تا انبارداری دارو ها و وسایل درمانی خود را انجام دهد.

هر یک دارو ها و تجهیزات پزشکی با تگ های RFID تجهیز شده اند و اطلاعاتی مانند تاریخ انقضا و اطلاعات استفاده را با خود به همراه دارند. تمامی این وسایل درون کمد های هوشمندی نگهداری می شوند که دارای ریدرهای RFID هستند و ورود و خروج هر یک از آن ها به و از قفسه را ثبت می کنند. این به دکتر ها و پرستاران کمک می کند که از موجودی دارو ها و تجهیزات همیشه مطلع باشند و در صورت نیاز موجودی را افزایش دهند.

علاوه بر این٬ ریدر ها می توانند تاریخ انقضا دارو ها دنبال کنند. از این رو تشخیص این که آیا این دارو سالم است و یا اینکه منقضی شده است٬ سریع تر و با دقت بیشتری انجام می شود.

۴ ) چگونه Alvero تعداد دقیق موجودی خود را نگه می دارد؟

داشتن موجودی زیاد در انبار برای راضی نگه داشتن مشتریان٬ خیلی خوب است. اما انبارگردانی و شمارش آن ها اصلا خوشایند نیست. همه روزه حجم زیادی اسباب و اثاث از انبار های شرکت اجاره اسباب و اثاث خانه Alvero خارج و به آن ها وارد می شوند. پیگیری این  بسیار مشکل و دشواری بود. اما حالا نگه داشتن آمار موجودی به صورت لحظه ای با استفاده از تکنولوژی ار اف ای دی به راحتی نوشیدن یک لیوان آب انجام می پذیرد.

ریدرهای RFID ثبت شده بر روی در انبار ها٬ خروج و بازگشت هر مورد را کنترل می کنند. در نتیجه میزان واقعی موجودی دیگر یک معما نیست. اطلاعات ثبت شده توسط ریدر ها مستقیما برای نرم افزار EPR ارسال می شود. در نتیجه هر اطلاعاتی در مورد انبار ها و موجودی در یک جا و در نگاه در اختیارشان قرار دارد. به طور کلی٬ این راهکار٬ دقت عدد موجودی Alvero را افزایش داده و نیاز به شمارش و انبارگردانی دستی را کاهش داده است.

۵ ) برند Undiz آینده را به خرید از خرده فروشی ها آورده است

خرده فروش فرانسوی Undiz فرآیند خرید را به یک فرآیند ساده و در عین حال مفرح٬ چه برای خریداران و چه برای فروشندگان٬ تبدیل کرده است. Undiz در حال تغییر تجربه خرید از حالت سنتی تجارت خشت و ملات به نوع آینده پژوهانه آن است.

مشتریان می توانند محصول مورد نظر خود را قبل از رسیدن به فروشگاه Undiz از طریق تلفن هوشمند خود انتخاب کنند. سپس در زمانی که به فروشگاه رسیدند٬ یک بیکن (beacon – فرستنده کوچک رادیویی بلوتوث) سفارش مشتری را از برنامه Undiz دریافت می کند. سپس در کمتر از دو دقیقه یک لوله پنوماتیک (بادی) محصول از قبل انتخاب شده مشتری را در پیشخوان مغازه تحویل مشتری می دهد. نه تنها این یک روش نو و سرگرم کننده برای خرید است٬ با استفاده از تکنولوژی ار اف ای دی موجودی انبار به صورت دقیق کنترل می شود. که در نتیجه کاهش هزینه های انبارداری را حاصل می کند.

برای آشنایی بیشتر با فناوری RFID حتما به قسمت دانشنامه RFID ما یک نگاه بیندازید !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن